فرناس

می‌آمد از برج ویران مردی که خاکستری بود

فرناس

می‌آمد از برج ویران مردی که خاکستری بود

ایمان

 

از سرنوشتم گریزی ، همچون زمستان ندارم 

گیرم که هیچ آرزویی ، جز برف و باران ندارم 

 

اعجازتان پس کجا رفت ای دستهای زمینی 

من انتظاری زدستِ خشک خدایان ندارم 

 

از زندگی های واهی ، از این همه سربراهی

 آری برای رهایی ، جز درد ،  درمان ندارم  

 

              ===        === 

من با تو پایان گرفتم ، گرچه زتو جان گرفتم

ایمان به تو دارم اما ، ایمان به ایمان ندارم 

               ===       ===

 

وقتی که این میله ها را دور خودم رسم کردم

کاری به کار  جهانِ آن سوی زندان ندارم  

     

حالا که بستند ما را بر تیرک تیر باران

من آرزویی به غیر از ، رگبار باران ندارم

 

 

نظرات 14 + ارسال نظر

سلام دوست عزیز
سایت بسیار قشنگ،جذاب وپرمحتوایی دارید.ما نیز فرومی
علمی ، تخصصی و عمومی، با نام انجمن پارسیان را برای تمام ایرانیان عزیز راه اندازی کردیم.
خوشحال می شویم به جمع دوستانه ما بپیوندید .
می توانید از مدیر کل سایت، مدیریت انجمنی را درخواست کنید.
مایه مباهات است دوستان و مدیران لایقی مانند شما در جمع ما باشند.
منتظر حضور سبز شما هستم. موفق باشید.
http://parsianforum.com

محمد 1387/10/24 ساعت 09:41 ق.ظ

سلام اقا جمال . من محمدرضا هستم.افتتا ح وبلاگتو بهت تبریک میگم و امیدوارم شعرهایی مثل این شعر بگی پر معنا و گیرا و البته تعداد شعرات بیشتر بشه و زود به زود وبلاگتو به روز کنی تا من هم بیشتر از فضایل شما بهره مند بشم به امید موفقیت روز افزون تو دوست فرهیخته و شاعر من

ممنون دوست عزیز

شیما 1387/10/24 ساعت 10:41 ق.ظ http://gunia.blogsky.com


به نظرم وزن اشکال ندارد. ندارد؟
این بیت هم دوست داشتم:
اعجازتان پس کجا رفت ای دست‌های زمینی

من که ایراد وزنی نمی بینم
اگر اشاره میکردید منظورتان کجای شعر است بهتر متوجه میشدم ولی من شعر را چند بار دیگرهم مرور کردم و ایراد وزنی نمی بینم

سهیل بیگلری 1387/10/24 ساعت 11:20 ق.ظ http://sohail.blogfa.com

سلام جمال جان
اسم جالبی برای وبلاگت انتخاب کردی خیلی با مسماست.
وبلاگت قالب قشنگی داره مهمتر از همه اینها دست نوشته و اشعار هستند که فوق العاده هستند تک تکشونو خوندم خیلی زیبا هستند تبریک میگم هم بابت وبلاگ جدیدی که باز کردی هم بابت قدرت قلمت .موفق و پیروز باشی

ممنون سهیل جان

مونا 1387/10/24 ساعت 02:26 ب.ظ http://aadamak.blogfa.com

سلام آقای عاملی.
ممنون که سر زدید.
بعد از خوندن پست قبلیتون دنبال معنای فرناس رفتم (که البته به لطف لینک جدید شیما راه هموارتر شد).
به نظرم تلفظش کمی سخت و معناش برای یک نویسنده ی وبلاگ کمی دور از واقعیته!(کاملا شخصیه)
نادان؟ غافل؟ یا خواب آلوده؟؟
حتم دارم دو مورد اول نیست.چون یه آدم با دو مشخصات اول نمی تونه بنویسه و شیما دعوتش کنه به این کار.
یه روز که ازشیما پرسیدم (چرا گونیا؟)
گفت: هر چیز دیگه هم میذاشتم همین رو می پرسیدی. شاید درست می گفت.
باز باید از ایشون بپرسم چرا فرناس؟؟؟؟ :)

علیک سلام
فَرناس نام قدیمی ایرانی است و نام یکی از درباریان نزدیک به اردشیر نیز بوده است
اگر فرناس را با کسر اول یعنی فِرناس بخوانید آنوقت معنی کلمه میشود: (مهتر روستاییان . شیر ستبرگردن )هم مشکل شما احتمالا حل میشود هم مشکل من و هم مشکل خانم زارعی!!!

تسه تسه 1387/10/25 ساعت 12:16 ق.ظ http://www.hellbug.blogspot.com

واقعا عالی بود. تو با این شعرات کفر خون آدم رو تامین می‌کنی. ایمان به تو دارم اما...

مونا 1387/10/25 ساعت 08:57 ق.ظ http://aadamak.blogfa.com

به نظرم از ابتدا هم مشکلی نبود جناب عاملی!
جز لطف اضافه شدن به اطلاعات ناقص بنده با نظر توجه شما فرصتی شد تا مراتب احترامم را بابت طبع لطیفتان ابراز کنم.
پاینده باشید.

شیما 1387/10/25 ساعت 11:04 ب.ظ

واقعا یک اسم به این سادگی ـ فرناس ـ این همه دعوا داشت؟
خب خیلی راحت یک امکان در مدیریت وبلاگ هست به اسم حذف وبلاگ. میشه این وبلاگ را برای همیشه حذف کرد و اسم وبلاگ بعدی را گذاشت دانای کل یا بی‌خواب یا اندیشمند اول.
فرناس به اندازه‌ی کافی گویای یک خصلت بارز در توست اگر باورش نداری از حقیقت چیزی کم نمی‌کند.

سلام مرد خاکستری ستبر گردن

چطوری یا نه

ممنون که هنوز این گرگ خاکستری رو فراموش نکردی

امیدوارم سایر دوستان هم همینطور باشند

لینک قبلیت رو اصلاح کردم

امیدوارم موفق باشی

یا حق

سلام جمال جان
خوبی آقا؟
امروز اینجا اومدم تا ایشالا خودت رو هم ببینم.
تبادل لینک کنیم؟

بنشینم و صبر پیش... 1387/10/28 ساعت 05:35 ق.ظ

کوک ساعت یا ساز ؟هر دو تا کار تو بود... شعر خوبی هستی...من تو را از ته اشعار خودت می بینم!! شایدم بر عکس:)

مونا 1387/10/29 ساعت 08:27 ق.ظ http://aadamak.blogfa.com

متشکرم.

صادق 1387/11/01 ساعت 02:48 ق.ظ http://ruzegaar.blogfa.com

سلام...شعرهاتون زیبان.ساده و با معنی.خوشم اومد...موفق باشید.

سلام جمال خوبی

دیدم 13 نحسه گفتم این عدد زیاد نمونه بهتره !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد